Jak velká je míra zapojení publika na platformě Threads?

Aplikace Threads od Instagramu, spuštěna v roce 2023, je stále poměrně čerstvou novinkou. I přes relativně krátkou dobu své existence však můžeme pozorovat značnou uživatelkou popularitu. Naše analýza dokonce ukazuje, že Threads si vede velmi dobře, pokud mluvíme o míře zapojení publika. V dnešním článku se podíváme na to, jak si Threads stojí v porovnání s Instagramem z hlediska engagementu. Také si rozebereme, co může tato platforma nabídnout tvůrcům obsahu.

Co je to Threads?

Threads je aplikace od společnosti Meta, která stojí za vývojem Instagramu a Facebooku.

Aplikace slouží ke sdílení krátkých a úderných textů, které mohou dosahovat délky až 500 znaků. Příspěvky také mohou být doplněny obrázky nebo videi o délce až pěti minut.

Na první pohled je proto jasné, že Threads na rozdíl od Instagramu tenduje k textovým příspěvkům, což navádí k vyšší ochotě a potřebě uživatelů zapojovat se do komentářových debat.

Pokud se chcete dozvědět, jaký je rozdíl mezi aplikací Threads a X, klikněte na obrázek pro přesměrování na článek.

Analýza míry zapojení

Pro naši analýzu jsme zvolili účet jedné z našich klientek, která pravidelně publikuje obsah jak na Instagram, tak i na Threads.

S ohledem na dlouhodobé budování Instagramu disponuje Instagramový profil vyšší fanouškovskou základnou. To však není překážkou, ale spíše naše závěry jen umocňuje a potvrzuje.

Po dobu jednoho měsíce jsme na denní bázi publikovali téměř totožný videoobsah (Reels) jak na instagramovém účtu (500 tisíc sledujících), tak na Threads účtu (100 tisíc sledujících).

Pro autentičnost a možnost srovnání jsme také volili velmi podobné popisky, které v některých případech vyzývaly k akci (CTA), zatímco v jiných pouze informovaly o tom, co mohou uživatelé v příspěvku najít.

Po uplynutí jednoho měsíce jsme byli schopni vyhodnocovat statistiky. Podívejme se nyní na závěry, ke kterým jsme po 30 dnech dospěli.

Statistika zobrazení

Zatímco Instagramový účet s 500 tisíci sledujícími byl schopen dosáhnout téměř 12 milionů zobrazení na videích, Threads účet se 100 tisíci sledujícími byl schopen dosáhnout „pouze“ 1 milionu zobrazení na příspěvcích.

Z těchto statistik nám vyplývá, že Instagram je pro šíření a budování organického dosahu oproti Threads jednoznačně lepší variantou.

Pokud proto hledáte platformu pouze pro budování organického dosahu, Instagram by ve vašem případě měl být jasnou volbou.

Srovnání:

  • Instagramový účet (500 tisíc sledujících) - 12 milionů zobrazení = 24násobek počtu sledujících
  • Thread účet (100 tisíc sledujících) - 1 milion zobrazení = 10násobek počtu sledujících

Instagram je tak proto budování dosahů téměř 2,5× účinnější než aplikace Threads.

Porovnání zobrazení však není klíčové téma tohoto článku. Srovnání totiž díky vyššímu počtu sledujících a většímu počtu uživatelů jasně favorizuje Instagram.

O to více jsou však překvapivější statistiky následujících odstavců.

Statistika interakcí

V předchozím odstavci jsme dospěli k závěru, že instagram je téměř 2,5× účinnější pro získávání organického dosahu.

Nyní si popíšeme, jak si obě platformy vedly v získávání uživatelských interakcí.

Statistiky lajků

Jako první se zaměříme na metriku lajků. Jak jsme si popsali výše Instagram je mnohem účinnější v získávání dosahů a zobrazení, jak si ale obsah na obou platformách vedl v získávání lajků?

Srovnání:

  • Instagram: 12 milionů zobrazení - 335 tisíc lajků = každé 36 zobrazení přineslo 1 lajk
  • Threads: 1 milion zobrazení - 40 tisíc lajků = každé 25 zobrazení přineslo 1 lajk

Z výše uvedeného srovnání vyplývá, že obsah publikovaný na aplikaci Threads je schopen získat téměř 1,5násobek počtu lajků v poměru k míře zobrazení.

Je proto zjevné, že uživatelé aplikace Threads jsou skutečně ochotni více interagovat s obsahem, který se zobrazí v jejich FYP.

Statistiky komentářů

Po srovnání míry lajků se můžeme plynule přesunout ke srovnání míry získávání komentářů. Jak jsme si již potvrdili, Threads bylo při získávání lajků efektivnější, jak si ale povedou komentáře?

Srovnání:

  • Instagram: 12 milionů zobrazení - 4 tisíce komentářů = 1 komentář za každých 3000 zobrazení
  • Threads: 1 milion zobrazení - 1 tisíc komentářů = 1 komentář za každých 1000 zobrazení

Statistika interakcí

Nyní máme kompletní srovnání míry zapojení na obou platformách. Můžeme proto takřka s jistotou potvrdit, že aplikace Threads je díky 3x častějšímu komentování vhodné pro publikaci obsahu, ze kterého chcete například vyvodit zpětnou vazbu či rozvést komentářovou debatu.

Instagram na druhé straně jasně prokázal, že poskytuje lepší prostředí pro budování organického dosahu.

Tabulka konečného srovnání statistik

Reposty na Threads

Zlepšení statistik zobrazení může výrazně podpořit funkce repostu, která umožňuje sdílení cizího obsahu na vlastní profil.

Díky této funkci se může kvalitní nebo virální obsah rychle šířit mezi širší publikum a získat vyšší engagement. To pomáhá Threads částečně kompenzovat nižší organický dosah oproti Instagramu a zároveň podporuje aktivnější zapojení komunity.

Na jakou platformu publikovat?

Pokud je vaším cílem aktivní diskuze a hlubší zapojení sledujících, Threads vám může přinést lepší výsledky. Ideální pro osobní značky, komunitní marketing nebo získávání zpětné vazby.

Pokud chcete maximalizovat dosah a oslovit širší publikum, Instagram je na rozdíl od Threads jasnou volbou. Skvěle funguje pro vizuálně atraktivní obsah, značky a influencery zaměřené na růst sledujících.

Nejlepší strategií je však publikovat na obě platformy zároveň a přizpůsobit druh i záměr obsahu podle toho, na koho a co cílíte.

Závěr 

Instagram jednoznačně dominuje v organickém dosahu a šíření obsahu mezi široké publikum, což ho činí ideální platformou pro růst značky a vizuálně atraktivní obsah. Naopak Threads nabízí vyšší míru zapojení uživatelů, zejména v podobě komentářů a interakcí, což ho činí skvělým pro komunitní marketing a budování hlubších vztahů se sledujícími.

Nejlepší strategií je kombinace obou platforem – využít Instagram k maximálnímu dosahu a Threads pro aktivní zapojení komunity. Výběr závisí na vašem cíli: pokud chcete budovat široké publikum, volte Instagram, pokud vám jde o hlubší interakce, Threads může být lepší volbou.