Obchodní podmínky
Milí návštěvníci webových stránek www.strendem.cz,
právě jste se ocitli na stránce se všeobecnými obchodními podmínkami pro prodej našich služeb a digitálních produktů. Na webových stránkách www.strendem.cz (dále jen „web“ nebo „webové rozhraní“) jste si nejspíš už přečetli podrobnosti o vámi vybraném produktu nebo službě. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (zkráceně jen „VOP“) obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než kliknete na objednávací tlačítko. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Před vlastní objednávkou totiž zaškrtáváte i políčko „souhlasím s obchodními podmínkami“. Pokud si VOP přečtete, bude váš souhlas opravdu souhlasem.
Kdy se VOP použijí a jaký mají vztah k uzavřené smlouvě?
VOP se používají pro prodej digitálních produktů (v dalším textu zkráceně označováno jen jako „produkty“) a objednávku vzdělávacích služeb (dále jen „služby“) přes webové rozhraní. VOP současně stanoví i bližší podmínky pro realizaci objednávek produktů a služeb.
Samotný nákup produktů a služeb, včetně procesu uzavření smlouvy je popsaný níže. VOP jsou dokumentem, který tvoří nedílnou součást smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím. Pokud by ve Smlouvě byla ujednání, která se liší od textu VOP, mají ujednání ve Smlouvě přednost.
Nákup produktů probíhá na základě Kupní smlouvy uzavírané mezi mnou jako Prodávajícím a vámi jako Kupujícím. Poskytování služeb probíhá na základě Smlouvy o poskytování služeb uzavřené mezi mnou jako Poskytovatelem a vámi jako Klientem (jako příjemcem služby). Pokud je ve VOP užíván pouze pojem „Smlouva“, rozumí se tím jak Kupní smlouva, tak Smlouva o poskytování služeb. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena vaší objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem na webovém rozhraní) a jejím přijetím z mé strany a těmito VOP.
Obsah VOP:
I. Základní údaje o mně
II. Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
III. Jak na objednávku a uzavření Smlouvy?
IV. Jak je to s cenou produktů, služeb a jak se platí?
V. Jakým způsobem vám budou produkty a služby dodány?
VI. Jak je to s funkčností digitálního obsahu a jeho součinností s hardwarem a softwarem a jak s autorskými právy?
VII. Odstoupení od Smlouvy
VIII. Záruka, práva z vadného plnění a reklamační řád
IX. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
X. Závěrem
I. Základní údaje o firmě
Název: sTrendem Digital s.r.o.
IČO: 21124442
Sídlo: Příčná 1892/4, Nové Město (Praha 1), 110 00 Praha
Spisová značka: C 396549/MSPH Městský soud v Praze
E-mail: jakub@strendem.cz
Telefon: 605 509 190
Firma je zapsána v živnostenském rejstříku.
Adresa pro doručování je shodná s adresou sídla. Na uvedeném e-mailu i telefonním čísle jsem vám k dispozici pro běžnou komunikaci i pro případné vyřizování podnětů a reklamací.
V dalším textu vystupuji už jen jako „Prodávající“.
II. Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
Kdo je kupující?
Kupujícím je ten, kdo prostřednictvím webového rozhraní, s Prodávajícím uzavře Kupní smlouvu, kterou koupí některý z nabízených produktů. Při koupi digitálních produktů a služeb se jedná o poskytnutí tzv. digitálního obsahu (je to pojem používaný přímo občanským zákoníkem) a online služeb. Jako Kupujícího v dalším textu označuji i klienta, který přes webové rozhraní objedná službu nebo digitální produkt a uzavře se mnou Kupní Smlouvu nebo Smlouvu o poskytování služeb.
I když předpokládám, že typickým Kupujícím, který si koupí produkty nebo objedná službu, bude spotřebitel, může být Kupujícím samozřejmě i podnikatel (podnikající fyzická osoba – OSVČ anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost).
Kdo je spotřebitelem?
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budu mít za to, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel.
Co je spotřebitelská smlouva?
Je to Smlouva, ve které jako Kupující vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní kupující. Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to ve VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Kupující“ je uvedeno „Spotřebitel“).
Co je smlouva uzavřená distančním způsobem?
Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme webové rozhraní. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a případné telefonní hovory) si Kupující hradí sám a neliší se od běžné sazby účtované operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
Jakými právními předpisy se smluvní vztah mezi námi řídí?
Jsou to platné právní předpisy, zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Digitální produkty:
E-book - Elektronická kniha vzdělávacího charakteru, jejíž obsah je přiblížen v názvu, titulní straně a obsahu produktu na webových stránkách. Doplňující informace k nalezení na stránce produktu.
Online kurzy - Vzdělávací online lekce k tématu dle názvu produktu a obsahu uvedeného při koupi produktu na prodejní stránce.
PREMIUM skupina - Skupina, do které mají přístup pouze klienti, kteří si zakoupili patřičnou úroveň členství. Obsahuje pravidelný přísun know-how informací a možnost případných dotazů.
III. Jak na objednávku a uzavření smlouvy?
1. Jako Kupující objednáváte produkty i služby přes webové rozhraní, tj. skrze objednávkový systém na webových stránkách, vyplněním umístěného objednávkového formuláře.
2. POPIS PRODUKTŮ: Na webovém rozhraní naleznete podrobný popis nabízených digitálních produktů i služeb, jejich obsah, informace o tom, pro koho jsou určeny a jaký přínos od nich můžete očekávat. Na webovém rozhraní naleznete i reference klientů, kteří produkty pořídili před vámi (https://strendem.cz/recenze). Prezentace produktů uvedená na webovém rozhraní je informativního charakteru. Jako Prodávající nejsem povinen uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
4. OBJEDNÁNÍ PRODUKTŮ (s termínem konání již uvedeným na webovém rozhraní): Pro objednání přes webové rozhraní slouží objednávkový formulář, kde jako Klient vyplníte své kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresu, e-mail, při objednávce na firmu i údaje o firmě, IČ, DIČ) a informace o objednávaném produktu či službě (vložením objednávaného produktu do „košíku“ webového rozhraní). Pokud je potřeba uvést i další informace při prodeji v rámci EU nebo mimo EU, bude to na objednávkové stránce napsáno.
Před odesláním objednávky vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko v košíku pod objednávkou.
O přijetí objednávky učiněné prostřednictvím objednávkového formuláře na webovém rozhraní budete informováni e-mailem zaslaným na vaši elektronickou adresu. Doručením tohoto potvrzení o přijetí objednávky na vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce je Smlouva uzavřena.
Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou možné jen na základě dohody mezi námi. Do doby uzavření Smlouvy můžete svoji objednávku zrušit e-mailem poslaným na moji elektronickou adresu uvedenou v části „Základní údaje o mně“ v čl. I. těchto VOP.
V případě jakýchkoliv pochybností vás mohu kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabývám.
Objednávat produkty a vzdělávací služby přes webové rozhraní je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňuji však, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti webu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídám, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
IV. Jak je to s cenou a jak se platí?
1. CENA PRODUKTŮ: Na webovém rozhraní je uvedena konečná cena. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena. Náklady na dopravu ani jiné náklady spojené s dodáním digitálních produktů a službami nejsou, cena uvedená v souhrnu objednávky je tedy cenou konečnou. U každého produktu (v podrobném popisku produktu) je detailně sepsáno, co vše cena zahrnuje.
2. Sjednanou cenou je cena uvedená u produktu nebo služby v okamžiku odeslání vaší objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní, tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsem povinen vám za takovou zjevně chybnou cenu produkt dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněn od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku vám v tom případě vrátit stejnou formou, jakou byla platba uhrazena. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z mé strany, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
3. Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinen vám produkt dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
4. ZPŮSOB PLATBY: Sjednanou cenu je možné uhradit následujícím způsobem:
Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na můj bankovní účet: pokyny k platbě, v podobě faktury, obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a produkt co nejdříve dodán.
Bezhotovostně online platební kartou nebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu. Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti ThePay - obchodní podmínky si můžete přečíst zde: https://www.thepay.eu/nwm-upload/2023/10/obchodni_podminky_1_12_21.pdf.
5. SPLATNOST CENY: Cena je splatná do 7 dní od potvrzení přijetí objednávky. Datum splatnosti je vždy uvedeno na faktuře.
Cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet nebo přijata v systému Mioweb, popřípadě účetním nástroji FAPI.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
Produkty není možné hradit formou splátkového kalendáře.
V. Jakým způsobem vám budou produkty a vzdělávací služby dodány?
A. Dodací podmínky produktů:
1. ZPŮSOB DODÁNÍ: Při koupi digitálních produktů bude digitální obsah ve formátu pdf nebo obdobném (.docs, .xlsx) dodán po zaplacení kupní ceny na e-mail jako příloha e-mailové zprávy nebo zasláním odkazu (u Online kuzů se jedná o přihlašovací údaje), na kterém je obsah možno stáhnout či otevřít. Při koupi vzdělávací služby si sami vyberete přesný termín zahájení služby dle individuální komunikace s mentorem ihned po přijetí platby.
V případě Osobního mentoringu, má klient 30 dní na využití služeb 20 x 1 hodina s mentorem. Pokud klient z jakéhokoliv důvodu nevyužije v termínu, tak služba propadá bez možnosti vrácení peněz. Mentoring musí začít do týdně po uhrazení platby za službu.
2. DODACÍ LHŮTA: Digitální produkt bude dodán ihned po přijetí platby avšak s maximální dobou dodání 3 pracovních dnů. V případě jakýchkoliv komplikací vás budeme informovat na váš kontaktní e-mail.
3. NÁKLADY NA DOPRAVU: U digitálních produktů nevznikají, a tedy ani nejsou účtovány žádné náklady na dopravu či dodání.
B. Dodací a storno podmínky:
1. ZPŮSOB DODÁNÍ: Digitální produkt / Služba bude dodána obratem na e-mail nebo dle podmínek uvedených v popisu konkrétní služby na webovém rozhraní, popřípadě individuálně sjednaných. Kupující má právo absolvovat služby za podmínky řádné úhrady celé ceny za službu. Prodávající je oprávněn změnit jednostranně podmínky služby např. osobu vyučujícího mentora, čas jednotlivých lekcí, přičemž je povinen o tom Kupujícího vyrozumět. Závazky mezi Kupujícím a Prodávajícím tím nejsou dotčeny. Prodávající odpovídá za to, že změnou podmínek nebude dotčen účel vzdělávací služby.
2. MOŽNOST ÚČASTI NÁHRADNÍKA: Při zakoupení jakékoliv služby je možné na místo Kupujícího vyslat náhradníka v případě, že se z vážných důvodů nemůže Kupující zúčastnit, a to pouze po předchozí dohodě s Prodávajícím a v pouze případě, že je to vzhledem k obsahu zakoupené služby přípustné a možné.
3. VZDĚLÁVACÍ MATERIÁLY A INFORMACE: Veškeré informace a jakékoliv písemné podklady, materiály, skripta, zvukové záznamy a nosiče, doporučení, techniky, údaje osobního charakteru a další metody předávané mentorem jsou určeny pouze pro účely konkrétní lekce a osobní potřebu jednotlivých Kupujících. Není dovoleno je bez mého vědomí a písemného souhlasu jakkoliv sdělovat a předávat dál třetím osobám, upravovat, rozšiřovat a kopírovat je v celém či částečném rozsahu, používat k jakýmkoliv komerčním účelům či jinde publikovat.
4. ODPOVĚDNOST V PRŮBĚHU SLUŽBY: Kupující je v celém průběhu zakoupené služby za sebe, svá rozhodnutí a své jednání vůči sobě i ostatním zcela odpovědný. Každý účastník vč. mentora je odpovědný za případné škody způsobené sobě nebo dalším Kupujícím..
5. MOŽNOST VYLOUČIT KUPUJÍCÍHO Z ÚČASTI: Kupující jsou povinni při účasti na službě nenarušovat její průběh. Prodávající nebo mentor je oprávněn Kupujícího vyloučit z účasti v případě, že Kupující nerespektoval tyto VOP a v důsledku toho jakkoliv poškodil průběh lekce, ostatní Kupující či mentora anebo v případě, že bude průběh lekce narušovat nevhodným chováním (tj. chováním proti pravidlům slušného soužití lidí např. opakované vyrušování, účast pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek, urážky mentorů či ostatních účastníků lekce). V případě vyloučení Kupujícího z lekce nemá Kupující nárok na vrácení peněz, ani nárok na náhradní termín.
6. STORNO PODMÍNKY: V případě, že by lekce byla zrušena z jakýchkoliv důvodů na mé straně a vy jako Kupující jste již cenu hradili, obdržíte do 14 dnů ode dne, kdy bude rozhodnuto o zrušení zpět celou zaplacenou částku, pokud se výslovně nedohodneme na použití platby na náhradní termín dle vašeho výběru či na jiném řešení. Nebude-li dohodnuto jinak, bude vám platba vrácena na vámi zvolený bankovní účet. Jako Kupující jste oprávněni svoji účast na vzdělávací akci zrušit. V případě že jste již uhradili cenu a zrušíte účast nejpozději 2 týdny před zahájením lekce, bude vrácena celá zaplacená cena. V případě, že zrušíte účast nejpozději 1 týden před zahájením akce, bude vráceno 50% zaplacené ceny, v případě zrušení účasti v době kratší, je cena nevratná.
VI. Jak je to s funkčností digitálního obsahu a jeho součinností s hardwarem a softwarem a autorskými právy?
1. Digitální obsah zasílám pouze vám, jako Kupujícímu, na vaši elektronickou adresu, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu .pdf, .docs, .xlsl. Pro stažení produktu z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu. Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti vašeho internetového připojení. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
2. Produkty jsou vytvořeny s využitím mých znalostí a zkušeností. Jedná se o návody a doporučení a záleží jen na vás, jak je v praxi použijete a jakou péči a úsilí budete věnovat uvádění těchto informací do praxe. Proto nemohu odpovídat za to, jakých konkrétních výsledků na základě produktů sami dosáhnete. Digitální obsah je chráněn autorským právem a není možné jej bez mého předchozího výslovného písemného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám. Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET: Po registraci obdržíte přístupové údaje k přihlášení do vašeho uživatelského účtu. Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Kupující se rovněž zavazujete udržovat vaše údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé. V případě závažného porušení vašich povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo těchto VOP jsem oprávněn vám uživatelský účet znepřístupnit či zrušit. Rovněž tak v případě porušení vašich povinností týkajících se ochrany autorských práv.
VII. Odstoupení od smlouvy
1. DIGITÁLNÍ PRODUKTY: Podle § 1829 odst. 1 NOZ máte jako Spotřebitel právo od uzavřené Kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dní ode dne uzavření Smlouvy. Dle § 1837 písm. l) lze tuto možnost u digitálních produktů vyloučit.
2. SLUŽBY: Odstoupit od Smlouvy nelze v případě, že jde o smlouvu o využití volného času, pokud je Prodávajícím toto plnění poskytováno v určeném termínu (§ 1837 písm. j) NOZ). Za smlouvu o využití volného času je považována i Smlouva o poskytnutí služeb, pokud splňuje podmínku využití volného času Kupujícího i poskytnutí v termínu předem určeném (a právě proto jsou výše řešeny podmínky storna účasti).
- Odstoupení od smlouvy není možné, v případě, že se jedná o služby a digitální produkty vyhotovené na objednávku nebo služby či digitální produkty jednoznačně přizpůsobené osobním potřebám (klientovi na míru)
* Pokud klient dodrží veškeré podmínky spolupráce a aplikuje veškeré doporučené know-how (30 publikací ve 30 dnech dle know-how sTrendem) a nezaznamená nárůst profilu na sociální síti, ke které se zakoupená služba či digitální produkt vztahovala, má nárok na vrácení peněz na bankovní účet do 14 dnů od žádosti o vrácení peněz.
VIII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2161 až 2174 NOZ.
2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 NOZ.
3. U digitálních produktů a služeb vzhledem k charakteru produktu mohou jako vady přicházet v úvahu především nedostupnost obsahu (nefunkční přístupové údaje) či chybějící část obsahu. Jako Prodávající zodpovídám za funkčnost a úplnost produktu při odeslání.
4. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud byste před převzetím produktu věděli, že produkt má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním produktu.
5. Reklamaci u mě uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. O reklamaci mě můžete předem informovat i e-mailem. Pokud vám digitální produkt nebo služba nebyl dodán v dodací lhůtě, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo spam. Pokud ani tam produkt nenaleznete, uplatněte reklamaci dle tohoto odstavce. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytnu písemné potvrzení. Neúplné dodání produktů prosím neprodleně ohlaste na jakub@strendem.cz.
IX. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
1. Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či mojí činnosti nějakou stížnost, kontaktujte mě prosím na elektronické adrese jakub@strendem.cz.
2. Podnikám na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
3. Pokud mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
X. Závěrem
1. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
3. Vezměte, prosím, na vědomí, že jsem oprávněna tyto VOP jednostranně měnit, pro Kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky.
4. Tyto VOP jsou účinné od 1.1.2023