Jak naplánovat automatickou publikaci příspěvku na TikToku?

Plánování příspěvků na sociálních sítích je už dnes běžnou praxí pro mnoho tvůrců obsahu. Na TikToku to však není tak jednoduché jako na jiných platformách. TikTok neumožňuje přímo v mobilní aplikaci naplánovat příspěvky, ale existují jiné způsoby, jak tento proces zjednodušit a naplánovat příspěvky automaticky. V tomto článku se podíváme na dvě možnosti, jak si můžete naplánovat publikaci videí na TikToku, a vysvětlíme, proč může být tato funkce velmi užitečná pro efektivní správu vašeho účtu.

Jak naplánovat příspěvek na TikTok?

Jak jsme již zmínili, existují dva způsoby jak naplánovat automatickou publikaci příspěvku na TikTok. Podrobně si teď popíšeme postup u každé z těchto dvou metod.

Použití TIkTok Studio

TikTok studio je externí aplikací, která spadá pod mateřskou aplikaci TikTok. Tento specializovaný nástroj umožňuje tvůrcům editovat, spravovat, ale především plánovat své příspěvky.

Tento nástroj je proto extrémně zajímavý a přínosný pro tvůrce publikujících na platformu TikTok. Pro potřeby tohoto článku se však zaměření pouze jen na jeho funkci plánování příspěvku a zbylé, velmi užitečné funkce, si podrobně popíšeme v některém z našich dalších článků.

Postup pro naplánovaní publikace příspěvku pomocí TikTok Studia:

  1. Stáhněte a nainstalujte aplikaci TikTok Studio do svého mobilního telefonu
  2. Přihlaste se do svého TikTokového účtu
  3. V menu na dolní straně obrazovky přejděte do sekce „Vytvořit“
  4. Klepněte na tlačítko „+Nahrát“

  1. Ze své galerie vyberte video, u kterého chcete naplánovat jeho publikaci
  2. V poslední sekci před publikací přidejte popisek, hashtagy
  3. Ve stejné sekci také zvolte možnost „Naplánovat zveřejnění příspěvku
  4. Zvolte datum a čas, podle toho, kdy chcete publikovat svůj příspěvek a klikněte na tlačítko „Hotovo
  5. Nyní už jen klikněte na tlačítko „Naplánovat“ a váš příspěvek se zveřejní podle vámi nastaveného času.

Výše uvedený návod je první ze dvou možností, jak naplánovat publikaci příspěvku na TikToku. Nyní se přesuneme na druhou možnost, kterou je publikace skrze webový prohlížeč na počítači.

Plánování přímo přes webový prohlížeč

Druhá možnost je naplánování příspěvku přímo přes webový prohlížeč na TikTok stránkách. Tato možnost je výhodná pro uživatele, kteří nechtějí stahovat další aplikace a preferují jednoduché řešení pomocí publikace přes jejich počítač.

Většina uživatelů si stejně editují svá videa na svých počítačích a toto možnost tak může být právě pro ně ulehčením, protože si práci ulehčí o nutnost posílání upraveného videa do svého mobilního telefonu.

Postup pro naplánovaní publikace příspěvku pomocí webového prohlížeče:

  1. Otevřete svůj webový prohlížeč
  2. Vyhledejte TikTok
  3. Přejděte na oficiální stránky TikToku
  4. Přihlaste se do svého profilu
  5. Klikněte na tlačítko „+Nahrát“

  1. Klikněte na tlačítko „Vybrat video“
  2. Zvolte video z vašeho počítače
  3. Vyplňte potřebné informace (popisek, hashtagy, místo)
  4. Přejděte do spodní sekce „Nastavení“ do části „Kdy zveřejnit“ 
  5. Klikněte na tlačítko „Plán“
  6. Zvolte datum a čas, podle toho, kdy chcete publikovat svůj příspěvek
  7. Klikněte na tlačítko „Naplánovat“

Nyní, když jsme si již popsali oba dva způsoby, jak naplánovat publikaci příspěvku na TikTok, si popíšeme důvodu, proč se vyplatí mít o této funkci povědomí a případně ji využít.

Chcete znát přesný způsob, jak naplánovat publikaci příspěvku také na Instagramu? Klikněte na obrázek níže, pro přečtení návodu krok za krokem.

K čemu využít funkci naplánovat příspěvek?

Dodržování konzistence

První a logicky nejdůležitější využití této funkce je samozřejmě zajištění konzistence za jakýchkoliv okolností.

Díky této funkci budete schopni publikovat příspěvky i v situacích, kdy budete například delší dobu na dovolené a nebudete chtít příliš myslet na práci. Jednoduše si před dovolenou naplánujete publikaci několika příspěvků tak, aby pokrývaly dobu celé vaší dovolené, a následně si budete moct užít zasloužený odpočinek.

Dalším způsobem, jak zajistit konzistenci, je využití této funkce pro naplánování příspěvku v čase, kdy máte volnější harmonogram, a v době, kdy budete zaneprázdněni. Pro lepší pochopení si uveďme příklad z praxe.

Příklad z praxe: Z vlastního pozorování víte, že nejlepší čas pro publikaci vašich příspěvků je v 15:00 hodin odpoledne. Již ale víte, že v tuto dobu budete za volantem, a tudíž byste ideální čas publikace pravděpodobně zmeškali.

Jednoduše si tedy ve chvíli volného času naplánujete publikaci příspěvku na tuto dobu, abyste nepromarnili ideální čas pro publikaci na vašem profilu za žádných okolností.

Proč je konzistence alfou a omegou úspěšného tvůrce? Klikněte na obrázek a přečtěte si podrobný článek o tom, proč je konzistence jedním z nejdůležitějších faktorů zaručujících úspěch.

Hledání ideálního času pro publikaci

Výše jsme zmínili pojem ideálního času pro publikaci. Tato funkce plánování plánování příspěvku se s tímto tématem také pojí.
Pokud ještě nevíte, ale naopak stále tápete, jaký je pro váš profil ideální čas publikace, tato funkce vám může výrazně pomoci s hledáním a testováním.
Díky této funkci budete moci publikovat několik příspěvků v naprosto stejný čas, abyste zjistili, jak se příspěvkům v tuto denní dobu daří.
Poté si můžete vybrat více časových oken, kdy několik dní po sobě (maximálně 4) publikujete příspěvky ve stejný čas.
Po měsíci testování budete mít, díky naplánovaným příspěvkům v naprosto identických časech, reprezentativní vzorek toho, jaký je pro váš profil ideální čas pro publikování příspěvků.

Ulehčení práce

Samozřejmě, jedním z hlavních využití, které tato funkce nabízí, je ulehčení práce pro tvůrce na TikToku.

Pokud máte dostatečně velkou zásobu videí, můžete si jeden den v týdnu vyhradit několik minut na naplánování publikací na celý týden. Nebudete tak muset být ve stresu, zda stihnete videa publikovat nebo jestli na nějaký den nezapomenete zveřejnit příspěvek.

Jednoduše si naplánujete publikaci klidně s týdenním předstihem a příspěvky se následně automaticky zveřejní.

Možné problémy při používání funkce naplánování příspěvku

Každá funkce má své mouchy a funkce naplánování příspěvku není výjimkou. I když nabízí mnoho výhod, má také několik drobných nedostatků, které mohou negativně ovlivnit chod profilu. Pojďme si nyní popsat ty nejdůležitější problémy, na které je třeba si dát pozor, a jak se jim vyhnout.

Problémy s Internetovým připojením

Jedním z nejčastějších problémů při používání funkce naplánování příspěvku je špatné nebo nulové internetové připojení. Pokud připojení není dostatečně silné nebo stabilní, může se stát, že video nebude správně naplánováno nebo se vůbec nepublikuje ve stanovený čas.

Funkce naplánování vyžaduje stabilní připojení k internetu, aby byla všechna data, jako video, text a časové údaje, úspěšně synchronizována s Instagramovými servery.

Pokud máte slabý signál nebo připojení, které přeruší proces, může to vést k problémům s publikováním.

Pro úspěšné naplánování příspěvku je proto důležité mít stabilní připojení. Pokud používáte mobilní data, ujistěte se, že máte zapnutá mobilní data a že signál je dostatečně silný. Pokud máte připojení přes Wi-Fi, zajistěte, aby jste se v době plánované publikace pohybovali na místě s kvalitním připojením.

Chybně nastavený čas publikace

Dalším častým problémem může být špatně zvolený čas a datum pro publikaci. Pokud se čas nebo datum nastaví nesprávně, příspěvek se nepublikuje ve stanovený okamžik a vy si tak můžete narušit konzistenci a chod svého profilu. Před naplánováním příspěvku si proto dvakrát zkontrolujte správnost data a času. Ujistěte se, že máte správně nastavený čas na vašem zařízení a že jste vybrali správné časové pásmo pro daný příspěvek.

Závěr

Naplánování příspěvků na TikTok je efektivní nástroj, který může usnadnit správu vašeho účtu, šetřit čas a zlepšit konzistenci vašich příspěvků. Ačkoliv není přímo dostupné v mobilní aplikaci, můžete tuto funkci využít přes TikTok Studio nebo prostřednictvím webového prohlížeče. Pokud ještě nevyužíváte tuto možnost, určitě ji vyzkoušejte a uvidíte, jak vám může pomoci optimalizovat vaši strategii na TikToku.