Úspěch na sociálních sítích závisí na několika faktorech a pravidlech, které dohromady téměř zaručují konzistentní růst vašeho profilu. Pokud neaplikujete všechny, úspěch se může dostavit, ale také (ve většině případů) nemusí. Pojďme si je proto společně projít jeden po druhém, abychom maximalizovali pravděpodobnost úspěšného růstu vašeho profilu a budování silného brandu s věrnou komunitou na sociálních sítích.
Přidaná hodnota
Hned na úvod je potřeba si uvědomit, že s příchodem roku 2024 a extrémní popularity short-form obsahu se na sociálních sítích začalo sdílet ze všech stran (tvůrci i firmy) neskutečné množství obsahu.
Pokud tedy chcete v tomto "chaosu" různorodého obsahu uspět, musíte se odlišit - ovšem v dobrém slova smyslu. Pokud nejste šťastlivec, který se věnuje tématu, o které je sice zájem, ale příliš tvůrců se na něj nezaměřuje, musíte vždy do svého obsahu přidat něco, díky čemu vás lidé budou sledovat raději než ostatní. Zkrátka být buď vtipnější, inovativnější nebo zcela odlišný. V našem oboru tomuto říkáme unikátní přidaná hodnota – to, co vy můžete divákovi nabídnout navíc či jiného oproti ostatním tvůrcům.
Autenticita
K přidané hodnotě se také váže téma druhého odstavce, a to autenticita. Samozřejmě se můžete, nebo spíše musíte, při tvorbě nového obsahu inspirovat konkurencí, ale nedělejte to příliš okatě. Při tvorbě videa inspirovaného někým jiným se vždy snažte do videa vložit kousek sebe a tvořit tak unikátní obsah - buďte zkrátka formátem či stylem vašich videí rozpoznatelní.
Příklad z praxe – líbilo se vám video s receptem na vaření od jiného tvůrce a chtěli byste natočit podobné? Použijte stejnou hudbu, stejné úhly kamery, atd. - upravte však formu textu u mluveného slova, titulky, či popisek. Zvýšíte tak pravděpodobnost úspěchu díky inspiraci již úspěšným videem, ale zároveň budete pod svým videem podepsáni vy jakožto unikátní tvůrce.
Konzistence
S konzistencí to na sociálních sítích jde vždy nejlépe. Konzistence je slovo, které při našich spolupracích a konzultacích opakujeme snad nejčastěji. Připravujte si proto vždy předem harmonogram publikací a ještě před tím, než začnete publikovat, si připravte několik videí do zásoby, abyste měli náskok před sebou samými. Nebudete tak neustále pod tlakem...
Pokud máte připravený harmonogram, práce je pro vás systematičtější a snazší. Obecně vždy doporučujeme publikovat jedno video denně, můžete však zkusit i jinou strategii. Publikace více videí denně je však velmi časově náročná.
Vyšperkujte kvalitu publikací
Pojem kvalita publikací má dva významy, pojďme si proto oba podrobně rozepsat a vysvětlit:
Vizuální kvalita publikací
V dnešní době, kdy jsou sociální sítě přeplněny obsahem, si jako tvůrce nemůžete dovolit, aby vaše videa byla vizuálně neatraktivní. Vždy si proto důkladně připravte prostor pro natáčení, jak po zvukové, tak i po vizuální stránce.
Dbejte na to, abyste měli vhodné osvětlení – nevhodné osvětlení může způsobovat zrnitost obrazu.
U zvuku se zaměřte na vyvážení hlasitosti, aby nebyl zvuk příliš slabý, ale zároveň aby diváka nebolely uši. Hlasitost podkladové hudby by měla být přívětivá pro posluchače tak, aby nepřekrývala zvuk ve videu nebo vaše mluvené slovo - zkrátka musí být ve finále slyšet to, co chcete aby diváci slyšeli.
Další užitečné rady od Ondry, jak mít perfektní profil na Instagramu:
Kvalita obsahu dané publikace
Jak jsme již zmínili výše – připravujte si harmonogram publikací a vždy dobře promyslete každé jednotlivé video i jeho přidanou hodnotu.
Ze zkušenosti doporučujeme vytvářet si tabulku, kam si předem připravíte scénář k videu, popisek, hashtagy, hudbu apod. Pokud máte scénáře k videu připravené, budete vždy připraveni na další natáčení a budete mít jasnou představu o tom, co ve videu chcete říci a udělat, a co naopak ne.
Pro editaci a úplné vyladění videa můžete použít externí aplikace, jako například CapCut, kde můžete velmi jednoduše s videem pracovat, aby výsledný produkt odpovídal vašim představám.
Jak editovat svá videa a nezbláznit se u toho? - Přečtěte si samostatný článek a dozvíte se jak na to.
Studujte strategii a analyzujte
Pokud chcete brát sociální sítě opravdu vážně, musíte si v pravidelných intervalech dělat analýzu toho, co se na vašem profilu skutečně odehrává. Nemáme na mysli pouze zhlédnutí videí, ale také dosah, poměr zhlédnutí sledujících ku nesledujícím apod.
Nastavte si proto pravidelné termíny, kdy budete takovou analýzu provádět, a podle výsledků upravujte hashtagy, CTA (výzvy k akci), časy publikací, atd... Pokud správně vyhodnotíte tyto jednotlivé parametry videa ve statistikách a sladíte je dohromady, může vaše další video snadno dosáhnout velkého virálního úspěchu – a to přece chcete.
PS: Pokud chcete s vašim úspěchem, přidanou hodnotou a plánováním virálního obsahu pomoci, není nic lepšího než vyzkoušet náš 30 denní plán & komplexní analýzu profilu, kde vás na vše připravíme a veškeré know-how k růstu budete mít ihned k dispozici.