Jak vylepšit svůj Instagram profil

Často v našich publikacích či na konzultacích radíme, jak tvořit obsah, který bude mít úspěch a v ideálním případě přiláká velké množství uživatelů na profil. Pojďme se však nyní zaměřit i na to, jaké aspekty týkající se našeho profilu mohou na uživatele a potenciální sledující působit příjemně a sympaticky, nebo naopak mohou uživatele od delšího setrvání na profilu odradit.

Ukázkový profil

Na obrázku níže si ukážeme, jak by měl v ideálním případě vypadat (struktura a jednotlivé prvky) váš profil, a od toho se budeme v následujících bodech odrážet. Samozřejmě neexistuje pouze jedna šablona, díky které bude váš profil obecně pohledný, existují však jisté šablony, které se ve většině aspektů shodují.

Uživatelské jméno

Ne každý, kdo navštíví váš profil, vám okamžitě daruje follow, je proto velmi důležité, aby kombinace uživatelského jména s názvem účtu byla lehce zapamatovatelná a vystihovala kdo jste a čemu se věnujete. 

Název profilu

Název profilu by měl být v podstatě rozšířením uživatelského jména. Uživatel a potenciální nový sledující by se zde měli přesně dozvědět, co na vašem profilu naleznou a čím je můžete obohatit. Klíčová slova, která jsou napsána v názvu profilu jsou také klíčová pro vyhledávání.

Z praxe - zabýváte-li se sociálními sítěmi a máte to také napsané v názvu profilu, pokud někdo napíše do vyhledávače sociální sítě, zvyšujete touhle informací uvedenou v názvu profilu pravděpodobnost, že se ve vyhledávání zobrazíte právě vy. Podíváme-li se na náš vzorový účet, můžeme vidět, že přesně tohle Ondra na svém profilu splňuje. Je zde uvedeno jeho celé jméno, protože buduje svou osobní značku, tak také odvětví, kterým se Ondra zabývá, a to jsou sociální sítě, marketing a branding. Díky těmto informacím se návštěvník profilu okamžitě dozví, co může od Ondry očekávat a také je Ondrův profil lépe k nalezení.

Profilová fotka

Profilová fotka má podobný účel jako uživatelské jméno a název profilu. Je skvělé, pokud profilová fotka také odráží, čím se zabýváte a v ideálním případě byste na ní měli být vy, jako tvůrce a tvář vašeho profilu. Dnes je běžné, že lidé tvoří obsah, při kterém se sami ukazují na kameře. Ukázat se je skvělý způsob, jak se sblížit a vybudovat důvěru s vaší komunitou. Proto je nejlepší volbou mít na profilové fotce sebe, jakožto majitele profilu.

Na profilové fotce byste měli být jasně vidět; není ideální, pokud na fotce sice jste, ale nejde vám vidět do obličeje, nebo ještě hůře, je vidět pouze vaše silueta. Příklad si můžete vzít z Ondrova profilu. Ondrovi je na fotce jasně vidět do obličeje, fotka je kvalitní a Ondra je dokonce zobrazen s notebookem – což je přesně to, čím se na svém Instagramovém profilu zabývá - online marketingem. Ondrova profilová fotka je také sladěna s barevným schématem celého jeho profilu. Barevné a grafické sjednocení profilu je však téma budoucího odstavce.

O tom proč je aktivní a věrná komunita důležitá si můžete přečíst v našem dalším článku!

Popisek profilu (BIO)

Popisek profilu je dalším aspektem, na který se nově příchozí uživatel zaměří během prvních pár sekund při návštěvě vašeho profilu. Proto je vhodné zde uvést to, čím se můžete pochlubit, ale zároveň to, co je pro název profilu příliš dlouhé. Pokud například máte webové stránky či e-book, na který byste chtěli odkázat, je ideální místo právě v BIU. V předposledním řádku můžete pomocí emoji 👇👇 odkázat na tento odkaz, který poté uživatele dovede přesně tam, kam chcete.

V našem ukázkovém popisku můžeme vidět informace, kterými se Ondra může pochlubit, stejně jako odkaz na e-book, který nabízí. Přesně pro tyto účely by se BIO mělo využívat. Rozhodně se v BIU vyhněte dalekosáhlým odstavcům – většina uživatelů stejně ztratí pozornost po prvních pár slovech a na konec se ani nedostanou. Stejně jako ve většině případů na sociálních sítích platí: Stručně, krátce a výstižně.

Výběry

Výběry jsou skvělým archivem a muzeem historie růstu a cesty vašeho profilu prostřednictvím stories. Můžete zde vystavit ty nejdůležitější stories za celou dobu existence vašeho profilu. Hlavně však můžete výběry využít jako výkladní skříň pro vaše „trofeje“. Těmito trofejemi myslíme především recenze vašich zákazníků či klientů. Pokud jste si dosud nevystavovali své recenze, je načase s tím začít. Jestliže ale žádné recenze nemáte nebo se vám nedaří je získat, není nic jednoduššího než si od klientů recenze či zpětnou vazbu vyžádat. Zabere jim to pár minut a vám to může velmi pomoci - zamyslete se sami, podle čeho vybíráte restauraci? Vsadíme se, že ve většině případů bude odpovědí recenze. Proto nikdy nepodceňujte jejich sílu. Samozřejmě se bavíme o pravdivých recenzích, nikoli o smyšlených záležitostech.

O tom, proč je storytelling důležitou součásti vaši cesty si můžete přečíst v našem dřívějším článku!

Grafické sjednocení celého vašeho profilu

Jen málo aspektů nově objeveného profilu udělá na uživatele podobně kladný dojem jako to, když je celý profil sladěn do jednoho stylu a designu. Nevyskytuje se zde mix barev, fontů a druhů náhledových obrázků, ale naopak má vše svou šablonu a řád. V žádném případě se nebavíme o tom, že máte platit grafika, který si za tři náhledové obrázky naúčtuje několik tisíc. Bavíme se o náhledových obrázcích, které si můžete sami vytvořit v mnoha bezplatných programech a aplikacích, které jsou dnes jednoduše dostupné. Díky troše vaší snahy a času pak můžete svůj účet posunout na úplně jiný level.

Na Ondrově profilu můžeme přesně tohle pozorovat od nejmenšího detailu až po věci, které každého bijí do očí. Od profilové fotky, přes náhledovky výběrů, až po náhledové obrázky Reels a příspěvků můžeme vidět jednotnost celého designu, čitelnost a jasnost náhledovek u výběrů, což můžete sami posoudit na obrázku níže. Znovu zde můžeme pouze říct, že Ondra je ideální inspirací pro každého, kdo by chtěl mít profil podobně vyladěný.

Závěrem

Tohle jsou hlavní aspekty a parametry, které z dobrého profilu dělají skvělý profil. Věříme, že pokud vylepšíte alespoň některé z výše zmíněných věcí, bude váš účet působit lépe jak na vás, tak na nové uživatele. Mějte však na paměti, že všechny tyto prvky budou fungovat nejlépe, pokud je aplikujete všechny společně.

Nespočet podobných rad a tipů pravidelně sdílíme s našimi členy v sTrendem AKADEMII. Neváhejte se proto připojit do AKADEMIE, kde můžete čerpat z našich tipů nebo se dotázat na cokoliv, co se týká sociálních sítí. Někdo z našich analytiků nebo z dalších uživatelů AKADEMIE vám během chvíle poskytne odpověď na váš dotaz.

Klikněte pro připojení do AKADEMIE