Vizuálně kvalitní video je dnes naprostým základem pro získání divákovy pozornosti. V dnešní době lehce přístupných moderních technologií je očekávána nejen zajímavost obsahu, ale i jeho technická dokonalost. Abyste si však vždy zajistili co nejlepší kvalitu publikace, je nutné aktivovat jednu funkci, která vám doposud možná nebyla známá. Jakou funkci máme na mysli a jak ji aktivovat? To si rozepíšeme níže.
Formát videí
Na úvod si popíšeme, jaké parametry by mělo mít ideální video určené pro publikaci na Instagram respektive na sociální sítě obecně.
Vzhledem k tomu, že dnes již všechny mobilní telefony disponují velmi kvalitním fotoaparátem, není víceméně nutné řešit techniku.
Co je však naopak při vizuálním hledisku velmi důležité, je formát videí. Formátem videí máme na mysli, zda je video pořízeno na výšku či šířku, v jakém rozlišení a v kolika snímcích za vteřinu (FPS).
Jaký je správný formát videa?
Videa publikovaná na sociální sítě vždy pořizujte na výšku! Sociální sítě jsou stavěny na to, aby uživatelé při trávení času na sociálních sítích užívali mobilní telefon na výšku.
Je proto nelogické publikovat obsah pořízený na šířku. Pokud totiž publikujete video na šířku, buď ztratíte téměř 70 % displeje telefonu nebo ho (při následném editu) sice zaplníte celý, ale uživatel bude nucen otočit své zařízení. V tomhle případě je téměř jisté, že uživatel jednoduše scrollne dále.
Doporučené rozlišení a poměr stran
Rozlišení videa doporučujeme nastavit na hodnotu 1080 pixelů x 1920 pixelů (9:16). Zmíněné rozlišení znamená, že video disponuje kvalitou Full HD, což je nejvyšší kvalita, kterou sociální sítě podporují.
Pokud byste přeci jen chtěli publikovat například 4K video, platforma si jej automaticky komprimuje na Full HD.
Snímková frekvence (FPS)
Snímková frekvence, tedy počet snímků za sekundu, zásadně ovlivňuje plynulost obrazu. Doporučujeme natáčet videa s frekvencí 60 FPS, která zajišťuje hladké a profesionálně vypadající video. Nižší snímková frekvence (například 30 FPS) může působit méně dynamicky, což může být nevýhoda pro rychlejší a akčnější obsah.
Shrnutí
- Formát: Na výšku (poměr stran 9:16)
- Rozlišení: 1080 x 1920 pixelů (Full HD)
- Snímková frekvence: 60 FPS
Nyní, když víte, jak ideální video natočit nebo upravit, můžeme se zaměřit na klíčový krok – jak zajistit, aby se video publikovalo v nezměněné kvalitě.
Skrytá funkce
Jak jsme již zmínili, tato funkce není automaticky viditelná a nenachází se mezi hlavními možnostmi, které vidíte při běžném publikování příspěvku. Je skryta v dodatečné nabídce. Jak ji tedy aktivovat? Postupujte podle následujících kroků:
- Otevřete aplikaci Instagram
- Přejděte na + a zvolte možnost Publikovat příspěvek.
- Vyberte možnost REEL.
- Zvolte video, které chcete publikovat.
- Přejděte do poslední sekce před sdílením reelu (tam, kde se píše popisek).
- Sjeďte do spodní části nabídky.
- Klepněte na tlačítko tří teček – Další možnosti.
- V sekci Předvolby pro sdílení aktivujte možnost Nahrát v nejvyšší kvalitě.
Instagram si v tomhle případě pamatuje změny, které jste provedli a při zapnutí funkce zůstane již nadále aktivní.
Benefity funkce
Aktivací funkce Nahrát v nejvyšší kvalitě si zajistíte, že se vaše příspěvky publikují v nejvyšší možné kvalitě i za méně ideálních podmínek. Pokud jste tuto funkci neměli aktivovanou, mohlo dojít k tomu, že při zhoršení připojení k síti Instagram automaticky zkomprimoval (zhoršil) kvalitu vašeho videa, aby proces nahrávání urychlil.
S aktivovanou funkcí však Instagram zachová kvalitu vašeho videa i v případě náhlého výpadku nebo zpomalení připojení. To může sice znamenat delší dobu nahrávání, ale výsledkem bude vždy publikace videa v co nejlepší kvalitě.
Díky této funkci se můžete spolehnout, že pokud dodáte Instagramu kvalitní video, bude zveřejněno v nezměněné podobě. Vaše příspěvky tak budou působit profesionálně a zaujmou i náročné diváky.
Závěr
Publikace videí v nejvyšší kvalitě na Instagramu nemusí být složitá, pokud znáte správný postup a využijete dostupné nástroje. V tomto článku jsme si ukázali, jak správně nastavit formát videa, rozlišení a snímkovou frekvenci, abyste vytvořili profesionálně vypadající obsah. Zároveň jsme vás seznámili s klíčovou funkcí Nahrát v nejvyšší kvalitě, která zajistí, že vaše videa budou vždy publikována v té nejlepší podobě, bez ohledu na kvalitu připojení.
Při dodržení těchto doporučení se můžete spolehnout, že vaše příspěvky na Instagramu zaujmou, budou vypadat profesionálně a pomohou vám efektivně oslovit vaše publikum. Pamatujte, že kvalita je na sociálních sítích klíčem k úspěchu.
Přečtěte si také náš starší článek o nové statistice, kterou Instagram svým tvůrcům poskytuje.