Proč se stal TikTok králem organických dosahů a jednoznačně předčil Instagram či Facebook?

Od vzniku Facebooku, který oslavil téměř 20 let existence, se objevily další sociální sítě jako YouTube, Instagram, Twitter, Pinterest a nakonec TikTok. Každá s vlastním unikátním přínosem a některé se specifickou komunitou uživatelů i formátem obsahu. S nástupem TikToku ve však vše změnilo. TikTok určil směr, kterým se content bude ubírat a přišel s shortform contentem (formát krátkých videí) a celý trh se změnil...

Rozhoduje stáří sociální sítě

Ano, na věku tady záleží... Stačí se přece zamyslet, představte si, že založíte svou vlastní sociální síť, aplikace je hotová, vše je připraveno. Ale jedna věc tu chybí… A to jsou uživatelé. Jak tam dostanete co nejvíce uživatelů a hlavně, jak je tam máte v plánu udržet? Co udělá uživatelům radost? Co vám dělá radost, když působíte na Instagramu či TikToku? Ano, z pohledu tvůrce jsou to dosahy a z pohledu uživatelů je to obsah, který mohou konzumovat.

TikTok je nejmladší sociální síť, a tudíž nejvíce podporuje nové tvůrce. Potřebuje, aby tam bylo aktivních co nejvíce tvůrců a ti tvořili spoustu obsahu. Na druhou stranu například Facebook je už zaběhlá sociální síť, která vám už téměř neumožňuje prorazit organicky.

Facebook má tři miliardy uživatelů, to znamená, že Facebook nemusí řešit získávání nových tvůrců. Hlavní věc, kterou v téhle pokročilé fázi sociální sítě řeší je jak nalákat firmy na placenou reklamu. Facebook je totiž zadarmo (zatím) a nějak vydělávat musí, protože jak se říká: Pokud za službu nemusíte platit, tak jste službou vy.

Na Instagramu je jistě snazší prorazit než na Facebooku, ale už je to také zaběhlá sociální síť a vyrůst zde vyžaduje větší úsilí než na TikToku.

Množství zkonzumovaného obsahu

Jelikož je TikTok shortform content platforma, je extrémně důležité, aby jeho tvůrci produkovali enormní množství contentu a proto také musí podporovat a motivovat i nové tvůrce. Je tedy dobré využít toho, že je TikTok stále poměrně v rozjezdu a dá se na něm uspět podstatně snáz než na jakékoliv jiné platformě.

Nesnažte se tedy za každou cenu porazit na Facebooku a místo toho zkuste TikTok nebo Instagram (ideálně kombinaci obou platforem).

Stejně tak se zamyslete nad tím, jaký obsah budete tvořit. Budou to fotky nebo videa? Teď již víte, že videa jsou mnohem lépe konzumovatelnější  a zároveň daleko více populární než fotky...

 

Tři základní kroky, jak uspět na TikToku

Chcete-li na TikToku skutečně uspět, zde jsou tři klíčové tipy. Dodržováním těchto kroků zvýšíte vaše šance na váš úspěch na této platformě:

  1. Inspirujte se – Než začnete sdílet co vás napadne, tak doporučuji udělat tzv. Warm up účtu, kdy alespoň 30 minut koukáte na videa na FYP a interagujete pouze s obsahem, který souvisí s vaším zaměřením. Má to hned dvě výhody. Nejen, že objevíte spoustu videí pro inspiraci, které můžete natočit, ale taky si vás algoritmus zařadí do této kategorie a bude pak vaše videa doručovat správným lidem a relevantní cílové skupině. V této fázi si ukládejte úspěšná videa vaší konkurence (tj. ta videa, která jsou ve vašem oboru aktuálně trendy a chytají ve vašem oboru viral).

  2. Točte to, co u vás fungovalo – Točte co nejrůznorodější obsah (ale držte se jednoho tématu), zkoušejte krátká videa, delší videa, různé styly, mluvená videa, atd… Jakmile se stane nějaké video virálním, tak máte vyhráno. Musíte okamžitě začít točit tato videa - videa ve stejném formátu na podobnou problematiku. Klidně ho natočte slovo od slova stejně anebo se prostě podívejte, co to bylo za téma videa, jak bylo dlouhé, jak dlouhý byl popisek a na základě toho točte další videa.

  3. Kvantita – Čím více videí budete tvořit, tím dříve se dočkáte toho, že bude nějaké video virální. Na TikToku můžete publikovat klidně až šestkrát denně a vůbec to nevadí, jen nechávejte mezi jednotlivými videi alespoň jednu hodinu pauzu.

Co si z tohoto článku vzít? Čím dříve začnete, tím lépe! A to nejen proto, že to tak má být, ale i proto, že s každým dalším dnem, co nepublikujete se stává sen vyrůst hůře dosažitelným a vaše dovednosti stagnují - jediné, jak se budete zdokonalovat, je TVOŘIT, TVOŘIT A TVOŘIT.