Jak správně sdílet Reels do Stories?

Stories je funkce, která je s Instagramem již neodmyslitelně spjata. Pokud bychom se však chtěli zaměřit na jejich potenciál oslovovat nové uživatele, zjistili bychom, že je v podstatě nulový. Mohlo by se proto zdát, že jsou pro růst na Instagramu zbytečné. V dnešním článku vám ukážeme, jak mohou Stories zásadně ovlivnit to, zda se váš reel stane virálním nebo jak se říká „zapadne“.

Proč je důležité správně sdílet reel?

Jak jsme již naznačili na úvod, správným sdílením reelu ve Stories můžete značně napomoci jeho pozdějšímu šíření. Naopak však špatným přesdílením můžete reel ochudit o potenciál stát se úspěšným. Proč?

Postup nastavení profesionálního účtu

Z naší zkušenosti získává nově publikovaný reel během prvních několika hodin přibližně 80 % zhlédnutí od sledujících a pouze 20 % od nesledujících. Pokud se však jedná o alespoň průměrně úspěšný příspěvek (například dosáhne 50 % zhlédnutí od vašeho celkového počtu sledujících), situace se po delší době od publikace obrátí.

Ukázka statistik několik minut po publikaci

Ukázka statistik asi 48 hodin po publikaci u stejného videa

Statistiky pak často ukazují naopak 60 % zhlédnutí od nesledujících a pouze 40 % od sledujících.

 

Neměli bychom si ale myslet, že těchto 40 % znamená, že příspěvek viděli všichni vaši sledující a zbylá zhlédnutí jsou úměrně do 100 % od nesledujících. Naopak.

Mnoho sledujících může váš příspěvek snadno minout, zejména pokud je Instagram nedoporučí širší skupině uživatelů.

Z toho jasně vyplývá, že pokud Instagram z takzvané testovací skupiny vyhodnotí, že je příspěvek zajímavý, začne jej doporučovat převážně uživatelům, kteří nesledují váš profil.

Samozřejmě není špatné, když reel osloví nové uživatele. Je ale škoda, pokud přitom nezasáhne vaši věrnou komunitu – právě ta často poskytuje největší interakce.

Ukázka toho, že dlouhodobě poskytují Interakce hlavně skupina sledujících

Vy tak ztrácíte možnost získat další velmi důležité statistiky pro algoritmus a vašemu příspěvku se ubírají šance na co největší úspěch.

Správně informovat své sledující o novém příspěvku je proto klíčové. Jak to udělat správně? To si vysvětlíme dále.

Náš starší článek o tom, jak budovat aktivní a věrnou komunitu k přečtení zde.

Proč nesdílet celá reels ve Stories?

V předchozím odstavci jsme si vysvětlili, že v podstatě žádný příspěvek nezasáhne všechny naše sledující. Proto, jak doposud zmiňujeme, je potřeba jít šíření mezi svými sledujícími naproti. Například skrze Stories, které jsou skvělou formou pro to, oznámit svým sledujícím, že jste publikovali příspěvek.

Mnoho tvůrců se však často snaží informovat o nově publikovaném reelu pomocí toho, že přesdílí celé video nebo alespoň jeho většinu také do Stories.

Tím však svému příspěvku rozhodně nepomáhají, ale naopak škodí a ubírají šanci na to, stát se virálním. Proč?

Ztráta důležitých statistik

Stories se na Instagramu nachází v horní části obrazovky. Je proto přirozené, že jde o první obsah, se kterým uživatel přijde do kontaktu po otevření aplikace.

Když uživatel objeví přesdílený reel ve Stories a přehraje si ho třeba i třikrát za sebou (300 % WatchTime), algoritmus z tohoto typu zhlédnutí nezíská žádné relevantní statistiky.

O tom, co přesně je WatchTime a jaký je jeho vliv na algoritmus si můžete přečíst v našem článku zde.

Statistiky Stories jsou totiž pro algoritmus irelevantní – nepočítají se ani jako zhlédnutí, ani jako lajky pro původní příspěvek.

Dalším problémem je nízká šance na interakci. Pokud uživatel chce příspěvek okomentovat nebo lajknout, musí absolvovat několik kliknutí, aby se dostal ze Stories na samotný příspěvek. Každý klik navíc výrazně snižuje šanci na finální akci. Je tedy pravděpodobné, že příspěvek, který uživatel vidí pouze ve Stories, zůstane bez lajků i komentářů.

Další problém nastává tehdy, když se uživatel již proklikal všemi Stories a dokonce i vaše přesdílené video našel ve FYP.

Tím, že měl již šanci video zhlédnout skrze Stories, se zmenšují šance na to, že jej zhlédne znova i ve FYP. Kvůli tomu, že měl možnost si příspěvek důkladně přehrát ve Stories, si jej určitě nepřehraje znovu vícekrát. 

Zcela nejhorší scénář nastává tehdy, když uživatel po první sekundě jednoduše „swipne“ dále, protože má na paměti, že video před několika málo minutami zhlédl ve Stories. Pro algoritmus tak zbyde pouze statistiky, že daný uživatel video přeskočil po zlomku vteřiny.

Algoritmus na základě takové statistiky vyhodnocuje, že je video pro uživatele nezajímavé a zmenšují se proto šance, že se bude doručovat dále. V tento moment je pro algoritmus zcela irelevantní, že stejný uživatel již viděl tento příspěvek 3x ve Stories. 

Jak správně přesdílet reel do Stories

To, že přesdílet celý reel do Stories není správné řešení, jsme si již vysvětlili. Proto níže poskytneme návod na to, jak by mělo správné přesdílení vypadat.

Vše pochopitelně začíná ve chvíli, kdy jste publikovali reel - bez toho by jste nemohli dále pokračovat. Nyní si krok po kroku vysvětlíme, jak postupovat dále:

  1. Z reelu vyberte relevantní snímek, ze kterého uděláte screenshot
  2. Pomocí ikonky pro sdílení reelu zkopírujete odkaz na daný příspěvek
  3. Přejděte do sekce Nový příspěvek, kde vyberete možnost Příběh
  4. V levém dolním rohu rozkliknete svou galerii a vyberete pořízený screenshot

  1. Dále pomocí textového pole přidejte ideálně CTA popisek, kde informujete o tom, že jste publikovali nový reel a například lehce naznačte, čeho se týká
  2. Poté rozklikněte ikonu samolepek, kde vyberete možnost odkaz
  3. Vložte zkopírovaný odkaz na daný příspěvek
  4. Vypište text samolepky (značí to, co bude v tomto poli vidět v příběhu)
  5. Poskládejte text a odkaz smysluplně tak, aby uživatele jasně navedl k danému odkazu
  6. Nyní je příběh připraven a už jej stačí pouze publikovat

Závěr: Efektivní sdílení jako klíč k úspěchu

Jak jsme si ukázali, způsob, jakým sdílíte své Reels do Stories, může zásadně ovlivnit jejich úspěšnost. Přesdílení celého videa může mít na váš obsah negativní dopad, zatímco promyšlené sdílení s použitím relevantního vizuálu, CTA a odkazu může zvýšit šanci, že váš reel dosáhne většího dosahu i engagementu.

Pamatujte, že drobnosti, jako správný popisek nebo dobře umístěný odkaz, mohou výrazně přispět k tomu, že váš obsah zaujme nejen vaše sledující, ale i nové uživatele. Vyzkoušejte tuto strategii a sledujte, jak se mění statistiky vašich příspěvků.