Nastává nejlepší období pro tvůrce na sociálních sítích

V nedávném článku jsme pro vás popsali několik specifických období, ve kterých můžeme jako tvůrci očekávat "lepší čísla" než po zbytek roku. Je proto na místě si připomenout, že jedno období už máme za sebou, ale druhé se nám kvapem blíží.

Zima se blíží

Popišme si podrobněji, co se na sociálních sítích a také s jejich algoritmy začíná dít na začátku zimy.

Konec jednoho období

Během roku zažíváme několik lepších a horších období. Jedno zlepšení můžeme jako tvůrci pociťovat na začátku školního roku (září), kdy se algoritmus vrací do stejných kolejí jako před prázdninami. Situace se poté pravidelně ustálí během října a poté můžeme očekávat další změnu.

Tato změna nastává s nástupem zimy, a to proto, že zima s sebou přináší několik faktorů, které zvyšují aktivitu uživatelů na sociálních sítích. Nyní si popíšeme několik faktorů, které ovlivňují uživatele a také algoritmus během zimy.

Ukázka z praxe, jak můžete jakožto tvůrce pocítit fungování sociálních sítí a jejich algoritmů v průběhu roku:

Zhoršení počasí

Zhoršení počasí můžeme v našich zeměpisných šířkách během zimy očekávat a i tento přírodní faktor se okamžitě propisuje do statistik. Lidé začínají trávit rapidně více času ve svých domovech, a s tím se okamžitě pojí i vyšší procento času stráveného u mobilních zařízení a také samozřejmě na sociálních sítích.

Konec sezónních aktivit

S létem, a tudíž i teplem, máme neodmyslitelně spjaty venkovní volnočasové aktivity. Jak jsme již zmínili výše, se změnou počasí je u některých aktivit takřka nemožné je vykonávat, což nás zase přivádí zpět k minulému bodu, a to sice k vyššímu podílu času stráveného doma u obrazovek mobilních telefonů.

Buďte připraveni

Když už teď víme, že je velká pravděpodobnost, že naše videa budou v následujících měsících s velkou šancí získávat vyšší počet zhlédnutí, a také víme, proč se tomu tak děje, můžeme být o krok napřed a připravit se na zimu. Ale jak na to?

Připravte si harmonogram

S našimi klienty v rámci osobního mentoringu vždy v první řadě tvoříme plán publikací. Kromě toho, že přesně víme, kdy půjde konkrétní video online, víme také, co přesně máme tvořit.

Pokud byste každý den museli teprve vymýšlet, jaké video natočíte, a poté ho ještě museli natočit a sestříhat, není to vůbec efektivní. Místo toho si během jednoho až dvou dnů připravíte harmonogram na 14 až 30 dní dopředu a můžete svou efektivitu několikanásobně zvýšit.

Z praxe: Připravíte si harmonogram na 14 dnů dopředu, jedno odpoledne si vyhradíte na natáčení a díky harmonogramu můžete natočit jedno video za druhým, a tím získat potřebný náskok.

Nemáte čas ani energii sami si vytvořit harmonogram? Naše služba 30ti denní plán vám jej do několika dnů zajistí na míru pro váš účet:

Předtočte si videa

Vždy doporučujeme si před každým obdobím, kdy očekáváme nárůst sledovanosti, předpřipravit několik videí do zásoby.

Jednak budete klidnější, protože budete vědět, že máte obsah v záloze, kdyby se vám nepodařilo dodržet harmonogram.

Druhak budete moci být stále konzistentní, i kdyby se objevily nějaké mimořádné události (nemoc, hodně práce, dovolená), vy i přes to budete stále schopni publikovat obsah a nepokazíte si ,,vztah s algoritmem,,. Proč je tak důležité být konzistentní?

Konzistence je základ

Konzistence je základním stavebním kamenem v jakémkoli období. Proto tenhle pojem opakujeme našim klientům neustále dokola. Pokud chcete maximalizovat zisk (myšleno ve smyslu zhlédnutí a sledujících) ze zmíněného přicházejícícho zimního období, je konzistence nutná jak pro vás, tak pro algoritmus, který konzistentní tvůrce podporuje mnohem více než ty nekonzistentní.

Více o algortimu a také o tom, jaké aspekty pro něj hrají klíčovou roli si můžete přečíst v našem článku o algoritmu na sociálních sítích.