Nová funkce na Instagramu: Doporučené postupy pro tvůrce

Instagram se čím dál více snaží svým tvůrcům nabízet funkce, které jim přidávají inspiraci nebo doporučují momentální trendy. Důkazem toho jsou nedávné beta aktualizace, o kterých jsme vás již informovali dříve. Na přelomu září a října letošního roku Instagram přináší další aktualizaci, která zatím převážně pouze ověřeným tvůrcům radí, jak samotný obsah zveřejňovaný na Instagramu tvořit tak, aby se stal úspěšným. Pojďme se proto podívat na to, jaké rady Instagram doporučuje a jak moc se liší od toho, co našim klientům radíme my.

Kde funkci najít?

Funkce se v českém prostředí Instagramu nazývá Doporučené postupy (anglicky Best Practices). Jestli touto funkcí již disponuje právě váš účet, můžete zjistit stejně jako u funkce Inspirace z nedávného článku, a to tedy tímto způsobem:

  1. Přejděte na svůj profil
  2. Klikněte na tlačítko panel pro profesionály
  3. V panelu pro profesionály poté těsně pod svými statistikami možná objevíte řádek Doporučené postupy.

Co funkce Doporučené postupy nabízí?

Funkce Doporučené postupy je zaměřena na tvůrce. To, že je tedy dostupná skrze panel pro profesionály je logické. Tato funkce oproti nedávným novinkám typu funkce Inspirace jednoduše neradí tvůrcům jaký obsah tvořit, ale hlavně jak obsah tvořit, jak získávat engagement, mít dosah a nebo například jak monetizovat váš obsah.

Každá zmíněná frakce má svou vlastní několikabodovou stránku. My si nyní ty nejdůležitější frakce popíšeme a porovnáme body, které doporučuje Instagram s našimi zkušenostmi z praxe.

Tvorba

Funkce tvorba se doslova sama prezentuje slovy: „Jak můžete nechat svůj obsah efektivně vyniknout“. Na stránce proto naleznete vaše statistiky týkající se počtu příspěvků za poslední měsíc a poté sedm bodů, jak vaši tvorbu nejvíce zefektivnit.

Pojďme si nyní tyto body vypsat a porovnat, jestli se shodují s radami, které dáváme našim klientům a také zkušenostmi z naší dlouholeté praxe:

  • Vytvářejte reels pravidelně
  • Klíčové jsou první tři sekundy
  • Důležitá je správná délka
  • Vyzkoušejte trendující zvuky
  • Používejte jen relevantní hashtagy
  • Publikujte obsah s vysokým rozlišením
  • Upoutejte pozornost fotkami

Pokud čtete naše publikace pravidelně nebo jste například členy sTrendem Akademie, můžete si povšimnout, že se naše rady téměř shodují s těmi, jaké vám nyní uděluje samotná platforma Instagram.

Vždy připomínáme, že je důležitá konzistence publikací, úvod videa, trendy hudba nebo například kvalitní vizuál. To vše nyní můžeme najít také v radách od Instagramu.

Lehce se lišíme v bodě o statických příspěvcích (fotkách), ty obecně doporučujeme méně, protože nemají takovou možnost organických dosahů jako videoobsah (reels) a také v tom, že dle našich zkušeností rozhoduje nejvíce první vteřina publikace. Je ovšem možné, že Instagram ví něco, co my ne a možná chystá například změnu algoritmu. Nechme se však překvapit, co přinesou následující měsíce.

Zájem (engagement)

Engagement je v našich článcích velmi často zmiňovaným pojmem. Důkazem toho, jak je důležitý snad může být i to, že si zasloužil v sekci Doporučené postupy svou vlastní stránku, na které jsou taktéž vypsány podrobné body pro zmaximalizování  engagementu.

Porovnejme si  znovu tyto body s námi ověřenými a udělovanými radami:

  • Zkuste podnítit větší zájem
  • Tvořte obsah, který bude s lidmi rezonovat a který budou chtít sdílet
  • Na komentáře odpovídejte během pár dnů
  • Naslouchejte svému okruhu uživatelů

U rad ohledně engagementu můžeme najít dokonce stoprocentní shodu v tom, co svým klientům radíme u nás ve sTrendem. Jednoduše se snažit získávat engagement, publikovat relevantní obsah s přidanou hodnotou, být aktivní a také sledovat statistiky a reakce vaší komunity pro tvoření budoucího obsahu.

Instagram stejně jako my klade velký důraz na vlastní věrnou komunitu, což je ta nejdůležitější věc, které můžete na sociálních sítích vůbec dosáhnout.

O tom jak zvýšit engagemet jsme se již rozepsali v našem starším článku o engagementu.

Dosah

Stránka Dosah se sama prezentuje slovy: „Pochopte algoritmy a to, jak získat více zhlédnutí.“ Pochopitelně zde proto naleznete statistiky zobrazení vašich příspěvků a čtyři rady týkající se dosahu.

Zde jsou klíčové hlavně dva body:

  • Zkuste obsah zveřejňovat, když jsou sledující aktivní
  • Pamatujte, že změny v dosahu jsou normální

První rada by se také dala prezentovat: „Najděte si ideální čas pro vaše publikace.“ Ten je pro každý profil individuální a je potřeba si ideální čas publikací vytestovat na několika zkušebních příspěvcích. Poté vybrat jeden či několik časů, ve kterých byly příspěvky nejúspěšnější.

Ta zcela nejdůležitější věc je však ta, že změny v dosahu jsou normální a jednou za čas potkají každého uživatele menší či větší výkyvy. Je proto na místě být připraven, a pokud k tomuto poklesu dojde, nepanikařit a nezhroutit se z toho.

Osobně máme ve sTrendem zkušenosti s případy, kdy klientovi krátkodobě poklesla zhlédnutí, avšak zanedlouho byl dotyčný klient na stejných číslech, ba dokonce i o něco vyšších.

O tom jak různá období můžou ovlivnit vaše dosahy jsme vás informovali v našem starším článku.

Monetizace a Pravidla

Poslední dvě frakce nesou názvy Monetizace a Pravidla. O možnostech monetizace na platformě Instagram máme již na našem blogu samostatný článek, je proto na místě vás na tento článek, kde je vše rozepsáno velmi podrobně, odkázat.

-> Klikněte pro přečtení článku o tom jak vydělávat díky Instagramu.

Poslední frakci s názvem pravidla se budeme věnovat v některém z našich budoucích článků. Na Instagramu je totiž více aspektů, kvůli kterým vás může postihnout trest. Byla by proto škoda tahle varování shrnout do několika málo slov.

Sledujte proto pravidelně náš blog, ať vám neuteče žádný příspěvek, který vychází pravidelně každou středu a neděli.