Jak na Instagramová pravidla

V našem předchozím článku, který se zabýval funkcí Doporučené postupy jsme nakousli téma pravidel na platformě Instagram. Díky tomu, že tahle funkce zdůrazňuje a nabádá k dodržování pravidel, se proto v dnešním článku zaměříme na to, jaká pravidla je z pohledu tvůrce nutno dodržovat pro to, aby váš účet nepostihly žádné penalizace.

Doporučené postupy

Funkce Doporučené postupy zatím není zpřístupněna pro všechny uživatele Instagramu. Jestli však touto funkcí již disponujete právě vy, můžete zjistit následujícím způsobem:

  1. Přejděte na svůj profil
  2. Klikněte na tlačítko Panel pro profesionály
  3. V Panelu pro profesionály poté těsně pod svými statistikami možná objevíte řádek Doporučené postupy.

Poté sjedete níže a rozkliknete frakci Pokyny. Zde se vám nyní zobrazí několik nejdůležitějších rad, které by vás jakožto tvůrce měly zajímat. Pojďme si nyní jednotlivá pravidla detailněji rozebrat.

Sdílení reelů s vodoznaky

Vodoznaky jsou v dnešní době základním ochranným prvkem užívaným k tomu, aby platformy podporovaly a zároveň chránily autorská práva uživatelů, kteří tvoří a publikují svůj unikátní obsah na dané platformě. 

Instagram však neapeluje pouze na vodoznaky tohoto typu, ale také na ochranné prvky aplikací a webů třetích stran, čili webů, které například zprostředkovávají postprodukci nebo také na kopírování videí z platformy TikTok.

Je potřeba se tedy těchto vodoznaků všemi dostupnými prostředky zbavit ať už například zakoupení předplatného, které často vodoznak odebere nebo pokud to situace dovolí, část videa, kde se vodoznak objevuje jednoduše ořezat.

Sám Instagram vodoznaky komentuje těmito slovy:Vodoznaky aplikací a webů třetích stran v reelech můžou zabránit jejich doporučování novým okruhům uživatelů.“

Ukázka toho, jak může vodoznak na videu vypadat

Přisvojení si zásluh za cizí obsah

Algoritmus na Instagramu ne vždy stojí pouze za tím, že vyhodnocuje jestli a do jaké míry se video doporučuje širším okruhům uživatelů nebo ne, ale také dělá kompletní evidenci všech již dříve publikovaných videí.

Pokud proto na svůj profil publikujete video, které již má Instagram ve své evidenci, okamžitě po jeho detekování zabraňuje jakémukoliv dalšímu doručování nejenom toho jednoho konkrétního videa, ale také všeho vašeho obsahu.

Nikdy proto neoprávněně nepoužívejte cizí obsah!

Nenechte se ale zmást a nepleťte si kopírování s inspirací. To, že se inspirujete videem jiného tvůrce a vytvoříte velmi podobné video je naprosto v pořádku a více či méně je celý algoritmus dnešního Short-form obsahu na tomto principu postaven.

Inspirace je v souvislosti s Instagramem často zmiňované téma, dokonce platforma Instagram, sama přidala Inspiraci jako novou funkci. O ní si můžete přečíst více v našem již publikovaném článku.

Porušení pravidel Instagramu

Další bod se týká porušení pravidel Instagramu, tedy sdílení obsahu, který nedodržuje Pokyny pro doručování nebo Zásady komunity. Porušení těchto pravidel může vést k odstranění obsahu, zablokování účtu nebo jiným omezením.

Níže jsou proto vypsány body, které popisují obsah, který je „trestné“ publikovat:

  • Obsah týkající se sebepoškozování, sebevražd a poruch příjmu potravy
  • Obsah zobrazující násilí
  • Sexuálně explicitní obsah
  • Obsah propagující užívání návykových produktů (např. tabák, elektronické cigarety atd.)
  • Obsah, který propaguje „bezrizikové“ investice

Rozhodně je na místě se výše zmíněným či podobně orientovaným typům obsahu vyvarovat, pokud nechcete přijít o svůj dlouze a těžce budovaný účet. Pro důkladné nastudování všech pravidel Instagramu doporučujeme přečíst oficiální pravidla Instagramu: Pokyny pro doručování, Zásady komunity

Závěrem

Doufáme, že díky tomuhle článku tento varovný vykřičník nikdy na svém Instagramu neuvidíte. Někdy však může tahle situace nastat, i když publikujete obsah, který se stoprocentně shoduje s pravidly Instagramu. V některém z našich dalších článků si proto popíšeme, jak se zachovat v případě, že přesně takováhle situace nastane.

Do té doby vám můžeme poradit hlavně to, ať tvoříte obsah, který půjde pravidlům co nejvíce naproti!