Uložení, jako další klíčová metrika pro algoritmus

Statistiky mají pro Instagram algoritmus obrovský význam v následném vyhodnocování, zda daný příspěvek doporučuje dále na FYP či ne. Klasickou metrikou je pro algoritmus WatchTime, lajky a komentáře. Ukazuje se však, že algoritmus bere v potaz i další indikátory.

Jak funguje algoritmus?

Ve zkratce si na úvod popíšeme, jak funguje a za čím vším stojí algoritmus na Instagramu.

Jednoduše stojí za tím, jaké příspěvky se k vám, jakožto uživateli, dostávají.

Jeho další, pro nás také důležitou úlohou, je však vyhodnocování statistik u publikovaného příspěvku. Na základě nich poté algoritmus určuje, zda bude příspěvek dále doručovat dalším a dalším uživatelům na FYP.

Obecně známé statistiky, které Instagram bere v potaz jsou lajky, komentáře a WatchTime.

Ukazuje se však, že i ukládání příspěvků uživateli má pozitivní vliv na zmíněné statistiky a následně také na doporučování ve FYP.

Ukládání příspěvků, jakožto pozitivní metrika pro algoritmus

Ano, i taková banální věc jako je uložení příspěvku, může být rozhodující pro algoritmus. Zamyslete se sami, někdy to každý z nás děláme například pouze proto, protože si chceme uložit recept na zítřejší oběd nebo abychom daný reel ukázali večer partnerovi.

Nevědomky tak pomáháme k lepšímu šíření daného příspěvku. Proč tomu tak je? 

Dlouhodobý zájem

Uložení příspěvku signalizuje, že uživatelé považují uložený obsah za dostatečně hodnotný na to, aby si ho uchovali pro pozdější využití. Pro Instagram je to jasný signál kvalitního příspěvku.

Platforma také počítá s tím, že uložený příspěvek vás může motivovat k návratu – například, abyste ho ukázali přátelům nebo příbuzným. Tím Instagram získává další příležitost udržet vás déle na platformě, což je jeho hlavním cílem.

Instagram uplatňuje stejnou strategii taky u komentářů. Přečtěte si náš minulý článek, kde toto téma rozepisujeme podrobněji.

Hodnotný obsah

Pokud si uživatel uloží příspěvek, existuje vysoká pravděpodobnost, že si ho uloží i další uživatel. Instagram se zaměřuje na doporučování ukládaných příspěvků, protože věří, že tím podpoří opakované návštěvy platformy.

Jak už bylo zmíněno, Instagramu jde především o frekvenci a délku návštěv uživatelů. Algoritmus je navržen tak, aby upřednostňoval příspěvky s potenciálem přivést uživatele zpět.

Je zřejmé, že uložené příspěvky tento potenciál naplňují.

Jak zvýšit počet uložení?

Počet uložení jde obecně nejlépe zvýšit tím, že poskytnete uživateli určitou dávku přidané hodnoty, kterou může uplatnit i v budoucnu. Uživatel tak bude mít potřebu si příspěvek uložit, aby ho měl kdykoliv k dispozici.

Platí, že ukládání příspěvků je obecně vyšší u návodů, receptů či praktických typů pro každodenní život.

Pokud proto publikujete obsah podobného typu, můžete si množství uložení například zvýšit krátkým CTA na konci videa v podobě: „Ulož si video, abys měl tenhle recept kdykoliv k dispozici“. Uživatel tak bude mít hned dva podněty k tomu, aby si dané video uložil.

Pokud nejste tvůrce takového obsahu, můžete například lehce pozměnit styl příspěvku tak, aby bylo možné použít CTA ať už slovní nebo v popisku. Tvorba na sociálních sítí má nekonečné možnosti a vždy záleží pouze na vaší kreativitě.