Před více než měsícem jsme vás informovali o nové aktualizaci, která přibyla na Instagramu ve vašem panelu pro profesionály. Instagram během posledního měsíce aktualizoval tuto funkci a přidal několik dalších bodů, kde radí svým tvůrcům, jak efektivně tvořit obsah na jejich platformě. My si nyní, stejně jako v předchozím článku, tyto body vypíšeme a porovnáme je s radami, které udělujeme našim klientům my ve sTrendem.
Pro lepší pochopení následujícího článku, doporučujeme přečíst ten předchozí o této funkci, v některých částech na něj budeme odkazovat.
Kde funkci najít?
Funkce se v českém prostředí Instagramu nazývá Doporučené postupy (anglicky Best Practices). Do prostředí této funkce se dostanete následujícím způsobem:
- Přejděte na svůj profil
- Klikněte na tlačítko panel pro profesionály
- V panelu pro profesionály poté těsně pod svými statistikami objevíte řádek Doporučené postupy.
Funkce Doporučené postupy je dále rozdělena do několika frakcí. My se však pro potřeby tohoto článku zaměříme hlavně na frakce Vytváření a Projevený zájem, kde přibylo hned několik udělených rad od platformy Instagram.
Vytváření
Frakce Vytváření je zaměřena na to, jak tvořit obsah, který lidi zaujme, a tudíž bude s velkou pravděpodobností úspěšný. My jsme si v předchozím článku vypsali následující body, které byly aktuální v září 2024:
- Vytvářejte Reels pravidelně
- Klíčové jsou první tři sekundy
- Důležitá je správná délka
- Vyzkoušejte trendující zvuky
- Používejte jen relevantní hashtagy
- Publikujte obsah s vysokým rozlišením
- Upoutejte pozornost fotkami
Rady v nejnovější verzi Instagramu (listopad/prosinec 2024) přidávají několik novinek. Pojďme si nyní zmíněné novinky vypsat a rozebrat podrobněji:
- Využijte relevantní titulky k navázání kontaktu
- Informujte o aktuálních událostech jako první
- Přidejte témata a místa
- Vylepšete obsah pomocí zvuku
První dva body jsou zcela nové, přičemž první popisuje to, jak mohou být titulky důležité pro šíření videa. Mnoho lidí totiž tráví čas na sociálních sítích s vypnutým zvukem, a proto je pro ně přítomnost titulků skvělým substituentem pro mluvená videa.
Ne nadarmo máme proto v naší sTrendem AKADEMII hned několik návodů na to, jak efektivně tvořit a přidávat titulky do vašich videí, a díky tomu se ještě více přiblížit většímu množství uživatelů.
Přidejte se k nám do sTrendem AKADEMIE a začněte tvořit titulky ještě dnes.
Druhý bod se zaměřuje na to, abyste se snažili být co nejaktuálnější, což je samozřejmě pro většinu tvůrců pravděpodobně logické. Pokud byste se totiž snažili diváky o něčem novém informovat s měsíčním zpožděním, nikdy by takový obsah neměl tak velkou šanci na úspěch jako ten nejaktuálnější.
Zbylé dva body nejsou zcela nové, ale pouze upravené body z předchozí aktualizace. U těchto dvou bodů však s Instagramem úplně nesouhlasíme. Proč?
Přidejte témata a místa
První upravený bod popisuje užívání hashtagů a určování místa. S užíváním hashtagů samozřejmě stoprocentně souhlasíme, jiné je to však s určováním vaší polohy.
Hned několikrát se nám totiž s klienty stalo, že publikovali obsah během dovolené v zahraničí a přidávali ke svým videím polohu. Díky tomu získali velmi rychle hned několik tisíc sledujících. Tito sledující jsou však pro česky tvořícího tvůrce naprosto nerelevantní audience, která je schopna doručovat pouze malé množství engagementu (tím, že vám jednoduše nerozumí), a z těchto uživatelů se proto poté stávají takzvaně mrtví sledující.
Zcela nejhorší je, když se vám tohle stane hned v začátcích vaší tvorby a „mrtví sledující“ tvoří velké procentuální zastoupení vašich sledujících. V tomhle případě doporučujeme zahraniční sledující odstranit manuálně.
Vylepšujte obsah pomocí zvuku
Další bod popisuje využívání zvuků u videí. V předchozí verzi doporučoval Instagram rovnou použít trendující zvuky, nyní pouze apeluje na uživatele, aby přidávali hudbu do svých videí. A pouze až na samotném konci rady zmiňují trendující hudbu.
S Instagramem zde souhlasíme, ale pouze s tím, ať využíváte trendující zvuky. Jednoduše, pokud se již rozhodnete přidat hudbu do svých Reels, vždy vybírejte tu trendující. Maximalizujete tak dosah a šance na virální video.
O tom, kde hledat trendující hudbu, si můžete přečíst v našem starším článku - Jak hledat trendy na sociálních sítích.
Projevený zájem
Poslední ze změn se již nachází ve druhé frakci, která nese název Projevený zájem. Zde naleznete rady, které vám jakožto tvůrcům mají pomoci podnítit v lidech větší zájem a díky tomu i engagement. Doposud byly tipy od Instagramu následující:
- Zkuste podnítit větší zájem
- Tvořte obsah, který bude s lidmi rezonovat a který budou chtít sdílet
- Na komentáře odpovídejte během pár dnů
- Naslouchejte svému okruhu uživatelů
V posledním updatu však přibyl jeden zásadní tip, který zde Instagram uvádí. Instagram vás nabádá k tomu, abyste se ve svých příspěvcích ukazovali na kameře.
Zde musíme jednoznačně souhlasit. Zveřejnění své tváře pomůže nejen tomu, abyste zvýšili své zhlédnutí, ale také budete moci navázat daleko pevnější vztah s vaší komunitou.
A jak jsme během tohoto článku několikrát zmínili, komunita je na sociálních sítích jedna z nejdůležitějších věcí. Není proto radno její sílu podceňovat.